TECHNOLÓGIA VPP

 
 
 

Systém pruženia VPP

Technológia VPP Systém pruženia VPP vytvoril rovnováhu medzi rôznymi silami aby sa odstránilo nežiadúce pruženie bez obmedzenia pruženia, ktoré reaguje na nerovnosti terénu. Sila ktorá tlačí smerom dole počas pedálovania vzniká u väčšiny plne odpružených bicyklov a vedie k nežiadúcemu pruženiu. Bicykle so systémom pruženia VPP využívajú patentovaný systém reťazovej linky a vyosenia zadnej osy, aby sily vznikajúce pri ťahaní reťaze pôsobili proti pohybu vytvárajúceho sa pedálovaním. Vzhľadom na to že všetky pôsobiace sily sú vyrovnané, bicykle so systémom pruženia VPP sú schopné absorbovať nárazy pochádzajúce z nerovnosti terénu aj počas pedálovania. Na rozdiel od iných systémov pruženia, ktoré efektívne zablokujú pruženie zadnej stavby v dôsledku pôsobenia sily vzniknutej pri ťahaní reťaze. Keď to všetko zhrnieme získate dokonalý zdvih, ktorý nieje aktívny počas pedálovania a nepotrebujete ďalšie funkcie na tlmiči ako uzamknutie tlmiča alebo iné riešenia proti pohupovaniu pri pedálovaní.

VPP "SAG" a aktívne pruženie

Rovnováha systému pruženia VPP proti pohupovaniu z pedálovania a pruženia, ktoré reaguje na nerovnosti terénu je plne funkčná v prípade ak je nastavený doporučený "SAG". "SAG" je hodnota o ktorú sa stlačí tlmič keď si biker sadne na bike. Napríklad keď jazdíte na biku po rovnom teréne bez nerovností, tlmič je stlačený 1/3 až jednu 1/4 celkovej dĺžky chodu tlmiča. Bicykle so systémom pruženia VPP dosiahnu skutočne aktívne pruženie len v prípade že je nastavený dostatočný "SAG". To znamená v prípade kompresie a natiahnutie tlmiča ako reakcia na hrbolce a výmole. Biker jazdiaci na systéme pruženia VPP je (ako keby) "zavesený v priestore" na základe dostatočného pozitívneho a negatívneho chodu tlmiča schopného zabezpečiť dostatočnú trakciu a hybnosť na všetkých rozličných terénoch aj počas pedálovania. Pomer prepákovania VPP Pomer prepákovania hrá veľmi dôležitú úlohu pri každom navrhovaní pruženia zadnej stavby. Pomer prepákovania hovorí o koľko sa musí stlačiť tlmič pri určitom zdvihu zadnej stavby. Stupeň degresie sa na začiatku chodu zadnej stavby prejavuje väčšou tvrdosťou a pomalšou kompresiou ako na konci chodu. Stupeň regresie ma presne opačný prejav. Začiatočný chod zadnej stavby je mäkší ako koniec chodu. Pri experimentovaní so stovkami možností umiestnenia čapov a systémov prepákovania naši experti vylepšili pomer prepákovania na bicykloch so systémom pruženia VPP pri degresii aj pri regresii v rozličných bodoch počas chodu zadnej stavby. Pričom na mieru prispôsobili správanie sa bicykla pre rozličné podmienky terénu a využitia biku s maximalizovaním všetkých výhod pri systéme prepákovania VPP a smeru pohybu zadnej osy. Navrhovanie zabralo veľa času, ale prinieslo svoje ovocie v podobe vynikajúceho fungovania na každom biku.

Konštrukcia rámov

Vynikajúci systém pruženia je málo na to aby vznikol skvelý bike. Aby sa mohol uplatniť celý potenciál systému pruženia VPP, každý rám je starostlivo navrhnutý bez kompromisov vo výbere použitých materiálov či konštrukčných metód. Základný materiál pre výrobu rámu tvoria trubky vyrobené na zákazku z najsilnejšieho a zároveň najľahšieho alumínia ktoré je dostupné. Ďalším krokom je výber pokrokového dizajnu a konštrukčných metód vrátane prípravy špecifických rozmerov každej časti rámu pre každý model samostatne, strategické umiestnenie výstuh v ráme, modifikované profily zvarov, brokovanie. Každý prototyp je podrobený náročným laboratórnym testom a testom priamo v teréne. Každý rám analyzujeme za účelom aby sme našli miesta na ktoré je vyvíjaný najväčší tlak pri extrémnych podmienkach. Geometria rámu sa najprv otestuje potom vylepší a znova testuje. Každej časti rámu sa venuje veľká pozornosť aby sa minimalizovala váha, zvýšila pevnosť, odolnosť a zjednodušil servis. Navrhli sme a používame na zákazku vyrobené dvojradové- s kosouhlým uložením a plne zatesnené ložiská, ktoré sú ľahšie a pevnejšie ako ktorékoľvek iné ložiská. Tlmiče ktoré používame na našich rámoch sú modifikované špeciálne pre každý model aby kvalita jazdy bola najlepšia. Keď sa nad všetkým zamyslíme môžeme skonštatovať, že nezvykneme tráviť náš čas s vymýšľaním ľahkomyseľných patentov, alebo bezvýznamných skratiek pre inovácie ktoré používame. Radšej si pôjdeme zajazdiť. Pridáte sa?

 

Späť na Santa Cruz